Az elmúlt hetekben több gyártó is azzal próbálta felhívni magára a figyelmet, hogy egyébként teljesen hétköznapi ételeket ehető arannyal vont be, és rögtön csillagászati áron kínálta. Az amerikai foci legnagyobb eseményére, a Super Bowl-ra még a Pizza Hut is kijött egy 24 karátos arannyal bevont pizzával, az édességek piacán pedig már lassan minden aranyban csillog!
Vasárnap este tartják az amerikai futball legnagyobb eseményét, a Super Bowl-t. Az épp aranyjubileumát ünneplő eseményre a Pizza Hut egy arannyal bevont fokhagymás pizzával készül. Összesen 50 darabbal. Ha ettől nem lenne elég nehéz hozzájutni, mindössze hét állam lakosai próbálkozhatnak a rendeléssel. A döntő helyszíne, a kaliforniai San Franciscó például nincs is a listán.
Az édességek piacán még nagyobb az aranyláz. New Yorkban egy fülöp-szigeteki étterem gondolta úgy, hogy jobban megy majd a bolt, ha elkezd arannyal bevont fánkot is árulni. A Manila Social Club nevű williamsburgi étterem 100 dollárért (közel 30 ezer forintért) kínálja a 24 karátos arannyal bevont, "The Golden Cristal Ube Donut" fantázianevű fánkját. Ha valaki rögtön egy tucatot venne, a kedvezényes ár 1000 dollár.
Weboldalukon felhívják a figyelmet arra, hogy kizárólag személyes átvétellel, pénteki napra rendelhető a fánk, és legalább 24 órával előbb le kell adni a rendelést.
A Kit Kat csoki a kínai újévre rukkolt elő az ausztrál piacon egy 24 karátos arannyal bevont csokoládéval. Pontosabban nyolcvannyolccal. Összesen 88 darabot gyártottak ugyanis ebből a "Phoenix Oolong" tealevelekkel, licsivel és rózsaszirmokkal ízesített csokiból.
Ha pedig már a Kit Kat is arannyal vonja be a csokiját, abban semmi meglepő sincs, hogy a világ legdrágább édességének kikiáltott hatdarabos bonbon is így tesz. Az ára már meghökkentőbb. A hat parányi csokoládéfalatért 14 ezer dollárt (kb. 3,9 millió forintot) kérnek el. A marketingszövegük nem túl eredeti, állításuk szerint a bonbonokat híres amerikai színésznők, köztük Audrey Hepburn és Marilyn Monroe inspirálták. Jobb esetben az összes kreativitásukat a csokoládéba tették, marketingre azért maradt csak ennyi.
Magyarországon vajon a Tibi csokit, a túrórudit vagy a Pilóta kekszet éri el előbb ez az élelmiszeripari aranymánia?
Tetszett a poszt? Kezdjen követni minket Facebookon is!
(Forrás, képek: Consumerist, Manila Social Club, Pursuitist, Nestle Australia)