Kaviár, Dom Pérignon pezsgő, Michelin-csillagos séfek által megálmodott menük, luxusmárkák kozmetikai szerei, masszázs funkcióval rendelkező ülés, ami teljesen vízszintes pozícióba állítva ággyá alakítható, prémium fejhallgatók, zavartalan egyedüllétet biztosító lakosztályok tízezer méteren. Így utaznak a first class utasok, akik valószínűleg hírből sem ismerik a mostanában a turista osztályon annyi botrányt okozó knee defendert.
A LuxuryLaunches nevű, 2006 óta a leggazdagabbak számára érdekes témákat feldolgozó, angol nyelvű blog rangsorolta a nagy légitársaságokat a first class utasaiknak nyújtott szolgáltatások alapján. Mivel a listájuk teljesen szubjektív, inkább csak a legérdekesebb kiváltságokat mutatjuk meg, a rangsort nem. Az általuk felállított sorrend itt megtalálható.
Az Egyesült Arab Emírségekben alapított, viszonylag fiatal, 2003 óta működő Etihad légitársaság itthon kevésbé ismert, de az Öböl-térségben, valamint ázsiai és afrikai célállomásokon már nagyon komoly nevet szerzett magának. A fenti képen látható first class kabinja tolóajtóval szeparálható, a benne található masszázsfotel teljes értékű ággyá alakítható, a repülés során fogyasztott ételeket pedig egy séf készíti el a fedélzeten. De ebben a szegmensben ez sem elég. Márpedig a legtöbbet költő utasok kegyeiért folytatott versenyben élre akarnak törni, ezért decembertől teljesen megújítják az első osztályukat. Három különböző kabinkategóriát vezetnek be. Amiből a legelőkelőbb egy "Residence" nevű kabin lesz, ami valójában egy teljes, 12 négyzetméteres lakosztály, kétszemélyes ággyal, saját fürdőszobával.
Az Emirates, ami október végétől Budapestről is közvetlen járatot üzemeltet Dubajba, az első osztályra jegyet váltó utasainak külön lounge-ot is üzemeltet a gépen. Itt folyamatosan találnak különleges snackeket, prémium italokat, és ismerkedhetnek a többi first class utassal is, ha ráuntak a saját minibárral, gardróbbal, és Bulgari piperékkel felszerelt kabin magányára.
A Singapore Airlines teljesen vízszintesbe állítható ággyal és párnamenüvel várja az első osztályon utazókat. A párnamenü azt jelenti, hogy az utas a preferenciájának megfelelő párnát kap az útra. Sem nagyobbat, sem kisebbet. Pizsamáról is gondoskodnak. Ez az utóbbi években már amúgy is standard kiegészítő lett a legtöbb légitársaság first classán. A felszolgált ételek Michelin-csillagos séf előírásai alapján készülnek, az italok között pedig ott a 2004-es Dom Pérignon.
Az európai székhelyű társaságok közül a Lufthansa kapta meg először first class osztályra az ötcsillagos besorolást a Skytrax minősítőrendszerben. A többi osztályán is ez a cél, bár a business classuk jelenleg csak 3,5 csillagos a Skytraxnél. Az első osztály viszont velúr borítású falakkal és gasztroélményekkel várja az utasokat. A kaviár és a Michelin-csillagos séf itt is alap, a felszolgált borokat pedig a sommelier világbajnok, Markus del Monego válogatta össze a német légitársaság számára.
(Forrás, képek: Luxurylaunches)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.21. 20:46:41
Cpeti123456 2014.09.21. 21:21:38
miciur 2014.09.22. 03:19:12
Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2014.09.22. 07:50:13
Void Bunkoid 2014.09.22. 08:13:22
Megállapítom, az emberek szeretnek buták lenni és hinni.
Már rengetegszer bebizonyították, hogy a homeopátia meg az akupunktúra egyszerű kuruzslás, semmiféle gyógyászati értelemben pozitív hatása nincs a placebóhatáson kívül, ÉS azt is, hogy a sommelierség is egy k*rva nagy szubjektív humbug (rengetegszer megcsinálták már, hogy a fenenagy zomeliével ötször egymás után ugyanazt a bort itatták, és ő ötfélét mondott meg ajánlott rá, valamint a sz*r lőre címkéjével felcímkézett világverő bort meg leminősítette lőrének), mégis az emberek képesek pénzt adni a mindenféle varázskegyszerekért meg szurkálásért, és egyesek képesek fizetést adni nagyotmondó semmihez nem értő semmirekellőknek azért, mert egy röhejes frakk meg fehér selyemkesztyű van rajtuk és mert kiköpik a bort ahelyett, hogy meginnák.
fda 2014.09.22. 08:27:23
odamondó 2014.09.22. 08:32:55
valasz a KE-nek 2014.09.22. 09:39:31
Én nemigen vettem észre a különbséget a Swiss meg a Lufthansa között. Sokkal nagyobb a különbség akkor, ha régi vagy új a gép felszereltsége akár ugyanazon a társaságon belül.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.22. 10:04:47
lehet tobb az uj gepuk?
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.22. 10:08:11
Reszelő Aladár 2014.09.22. 10:30:12
I.D. 2014.09.22. 11:21:11
I.D. 2014.09.22. 11:23:10
idonkent sikerul first class-on is menni, haaaat, nehany fogas ott is pocsek....mondjuk van 1-2 jo, de azok semmikeppen nem a meleg etelek. repulos kaja altalaban fos, kiveve ha tenyleg ott fozik (azaz van sef)
I.D. 2014.09.22. 11:23:42
I.D. 2014.09.22. 11:24:36
I.D. 2014.09.22. 11:26:15
Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.09.22. 11:49:27
valasz a KE-nek 2014.09.22. 13:05:31
Miben jobb? Én nem tudnék felidézni semmit sem, amiben jobb lett volna.
Void Bunkoid 2014.09.22. 18:23:46
A kettő teljesen más. Persze, hogy különbözik a boroknak is az íze, de nekem ne mondja már meg egy irritáló majomkirály (és még fizessek érte felárat), hogy szerintem mi a jó bor.
odamondó 2014.09.22. 19:43:35
Dr_utcai_arcos 2014.09.22. 20:09:33
odamondó 2014.09.23. 14:52:19
Az említett világbajnok sommelier halvány gőzöm sincs mit takarhat vagy mitől lesz valaki világbajnok ajánló.